Tuesday, August 16, 2011

our moments



iftar =) licin habis suma walaupun makan berdua je.


ok sibok jap hehe

strudel and ice cream =D



i had a great time. mula2 jumpa awkward gila taktau nak cakap apa. malu2 kucing sengih menyeringai je lol. thanks teman shopping and tolong ikat ribbon.

thanks kak shikin for recommending the place!

smooches~

Friday, August 12, 2011

update


salam semua! i'm back home for almost a week already. tapi bosannyaaaa dok sorang2 kat rumah adik2 semua p sekolah sampai petang pastu ade tusyen pulak malam2 haih nak ajak p mcD drive thru pun susah.

naseb bek ade stok cter korea and jepun buat peneman hari2ku yg sepi. so far dah habehkan 3 cerita : baby-faced detective shibata, my princess and 49 days. cerita shibata tu best sebab hero dy cute sangat and ade buchou (fujiki naohito, my second boypren ehem) and cerita dy pun standard cerita jepunla, setiap kes ade moral and nilai2 murni yang harus dicungkil oelh para penonton sekalian.

cerita 49 days telah mengorbankan air mata saya sebanyak berliter2 sebab jalan cerita yg meruntun hati dan perasaan. tapi apa kes ending dy memedihkan ulu hati orang je. sakit jiwa aku nanges 20 episodes tup tup takdak happy ending pun. sobs selalunya bile tgk cter korea i akan skip2 part yg drag panjang berjela tp cter tu takleh nk skip sgt kalau tak nanti hilang pemahaman akan jalan cerita yg complicated itu.

saya suka my princess!! tapi isu kerajaan korea, blue house and isu puteri2 diraja ni semua i skip hehee tgk part best2 je. song seung hun comelnye dlm cter ni teehee before ni tak rasa dy hensem tapi tiba2 du jadi hensem dlm cter ni. penat dah gigit bantal golek2 atas katil sebab moment2 cheesy tp rumentik dlm cter ni hehe. jadila buat hiburan kan.

oh btw sepanjang balik rumah ni saya tak penah lagi p bazar ramadhan sebab mak rajin bebenor masak smpai penuh meja. even shopping2 kat ipoh pun tak p lagi. rasa lg best dok rumah kacau adik buat keje sekolah. mood nk shopping tak dtg lagi. dlm purse pun ade duit rupee je haha punya malas nk keluar tukar. tapi kena paksa diri keluar jugak sebab hadiah org tu tak beli lagi padahal next week dah nak jumpa ohh cuakkkkk. takde idea nak buat apa lagi untuk dy. dy dah demand masak itu ini. bilalaa dy nak sedar gf dy ni tak pandai masak.

results first year dah keluar. although i'm grateful, i can't hide my frustration. tapi nk buat mcmn kan, sampai mati pun aku akan ingat simbol gamma tu hehe.

ok dah nk p mandi. pasni sambung city hunter pulak.

smooches~

Friday, August 5, 2011

home!


finally, i've done with first year of bachelor of dental science! ^___^ 4 more years to go though T_T anyhoo, i'm done with all the exams, practicals and distinction viva. regarding the viva, i'm not really confident but i've tried my best, so tawakkal jelah yg termampu skrg. tp still macam tak percaya! dah setahun dok kat india ni! dalam masa setahun ni satu pokok cili boleh mengeluarkan hasil sebanyak 73 kali! wow!

oo yeah no more carving! will miss it though. carving tooth from a wax block was fun but the pressure that came from the lecturer was truly a burden. mm okaylaa maybe not a burden tapi memang buat orang stress! sakit jiwa setiap kali nak pergi lab sebab takut kena condemn macam2. carve gigi manusia macam gigi buaya la, gigi harimau la, tu belum masuk part kena gelak kihkihkih dgn lecturer dan kita hanya mampu terkulat-kulat lalu senyum kambing sebab nak cover malu.

tapi second year still tak boleh lari from prosthodontics T__T so expect a lot of the-whine-of -the-prostho-class posts after this. kena kuat semangat walaupun kena buat 7 cycle of the same procedure to make an edentulous denture (gigi palsu untuk org tak bergigi langsung) over a year.

bye2 anatomy, physiology and biochemistry!! i'll only miss anatomy part head and neck excluding brain. i won't miss learning thorax hehe sebab takde kaitan ngan dentist kot. i'll miss biochemistry a lot but kat physiology takdak apa2 perasaan. bese2 je.

second year offers general pathology, microbiology, pharmacology and dental materials for us to drown ourselves with. semua subject pun mcm killer jadi harapnya senior ade tinggalkan byk nota2 hebat untuk kitorg especially dental materials. i don't even know what i'm learning for the past 11 months. sad tapi nanti2la risau. yg penting nak balik malaysia dulu jumpa family pastu makan sedap. teehee.

i'm starting my journey going back home tomorrow!! firstly the 2 hour journey with car from manipal to mangalore, then the 12 hours train from mangalore to bangalore and finally a flight to malaysia!!! weehooooo!!

smooches~

Monday, August 1, 2011

hai august


august dah rupanya.

selamat menyambut ramadhan kepada semua muslimin dan muslimat. dpt jugaklah merasa pengalaman bepuasa di bumi orang walaupun hanya untuk seminggu. tak rasa apa2 yang lain sgt, mungkin sebab sibuk prepare untuk practical exam. tapi td first sahur dah terkorban sebab terlambat bangun. uhuk dah semangat dah nk makan cornflakes dgn susu. nak berbuke pun tak excited sgt sebabnya sampai saat saye menaip ni saye taktau nak berbuke ape. rase sunyila pulak dok dlm bilik sensorang menghadap buku physiology.

rasa rindu suasana berbuka ramai2 zaman 7 tahun duduk kat hostel. walaupun kadang2 mknn tak sesedap mcm kat rumah, tapi the atmosphere of berbuka dgn kawan2 cured it all. tak payah pening2 nak makan apa mlm ni, just p dewan selera, semua dah ade. kalau rajin p bazar ramadhan beli lauk extra. penah sekali tu termenangis sebab sayu tgk lauk berbuka ala kadar yg DS bagi sedangkan family kat rumah kemain seronok makan mewah2. haha zaman leleh.

kejam sungguh orang2 yg upload gamba makanan macam2 kat facebook. saliva dah accumulate, hanya mampu menelan sahaja T___T. one more week to home. tak sabar!

smooches~

Monday, July 25, 2011

half more


salam readers. dah lama nak tulis blog sebenarnya tapi takdak modal sebab tulis mesti akan cakap pasai exam. and kali ni memang saya nk ckp pasai exam pun. hehe. sebabnya tadi exam theory dah habis. yeayyy!! semua paper not badla kecuali killer paper essay dental anatomy. keluar soalan yg tak pernah belajar sebelum ni.

'describe chewing cycle.'

garu2 kepala penat teran otak pikir bila masa aku belajar cycle ni? jadinya td saya telah membuat cycle sendiri untuk menghiburkan hati tuan pemeriksa. sile memberi saya sedikit markah kesian pls.

so part theory dah langsai, tinggal part practical lagi seminggu. and kalau ade rezeki dpt distinction, kena p distinction viva. ohh byk benoo peringkatnya nak dpt distinction ni. kena kuat semangat walaupun hari2 menghitung hari nak balik malaysia.

tadi ade org kejam p post gamba kerang rebus kat facebook T___T naseb bek lagi 2 minggu je nak sampai Malaysia. sobs

musim exam ni sangat horror tgk lantai bilik sendiri sebabnya ade byk gila protein-protein yg halus berwarna hitam berterabur kat sana sini. lama2 mau botak kepala sebab exam.

btw, sleep wake cycle mmg dah terpusing 360 darjah. balik Malaysia nnt baru betulkan.

mmm ape lagi ek nak cerita...oh saye ade usrah petang ni jadinya saye ingat nk tido jap tapi tgk2 sikit lagi kena p jumpe mentor. jgn dy tanye psl chewing cycle lagi sudah.

taktaula nak cerita pasal apa lagi. oh saye tau saye lmbt, tapi terima kasih kepada video2 nigahiga yg menemani malam2 saya study. =)

smooches~

Friday, July 8, 2011

SKPPH


ada kawan tag gambar masa zaman darjah satu kat fb tadi. ntah mcmn dy boleh jumpa gambar drp zaman 1997 entah. ni gamba kelas saya, 1 dinamik hihihihi kalau hebat cuba teka which one is me? tgkla zaman darjah 1, duduk atas kerusi pun kaki tergantung lagi tak cecah tanah hahaha yep i'm the one sitting on the chair on the right side. mata and dahi berkerut habeh sebab panas sgt kot time ni. sebabnya saya dpt duduk atas kerusi? sebab masa ni saya ketua darjah kot? hoho hebatnya =P fyi cikgu yg pakai tudung kuning tu is mak saya cikgu hatimah, cikgu BM paling garang dlm kelas asek torture anak sendiri je T_T

skrg semua pun dah besar panjang bwak haluan masing2. ade sorg classmate pompuan saya kat atas baru kawen cuti bulan 5 aritu.

smooches~

first week of study leave...


.....was a total mess. my life has turned upside down. i slept from 6am in the morning till 12 noon and woke up to study from 3 pm in the evening until 5 am in the morning. this is crazy. i've tried to change my study style by sleeping early, but then i still woke up at noon no matter how hard i pushed myself to get up. T___T

the momentum is just not there and its only 2 weeks left to final exam. what should i doooooooo???? one day i was all enthusiastic to study and finished the portion quickly but another day i was a lazy snorlax, just laying on my cozy bed sleeping like there's no tomorrow.

bakal balik malaysia dgn badan gempal dan mata panda.

smooches~

Friday, July 1, 2011

couple song


bf dok bagi aku dgr lagu price tag cover by maddi jane. pas dengar, nk bagi mcm comment mcm taktau apa2 sebab telinga dah lama tak dgr lagu english. jadinya boleh ckp lgu tu bese2 aje.

tadi tertengok video lagu Couple Song ni by Ra.D and Kelley. mula2 tengok apsal dua ekor ni nyanyi tersengih2 malu-malu kucing atas pentas pastu baru tau rupanya si Kelley ni wife dy. lagu ni lagu ciptaan si suami sendiri khas untuk hubungan diorg =)


translation:

(Ra.D) She looks pretty from the front, but she also looks pretty from the side
Sometimes, I get excited just by looking at her back view and I secretly want to hold her tight
She is so so pretty, her sweet heart is also very pretty
So pretty like this, I am glad that she is my girlfriend

(Ra.D) I love you

(Kelley) I love you

(Ra.D & Kelley) I love you. I don’t think I can live even one day without you.

(Ra.D) She is so pretty

(Kelley) He is so handsome

(Ra.D & Kelley) I confess to her/him daily. I don’t think I can live even one day without you.

(Kelley) He looks handsome from the front, but he also looks handsome from the side
Sometimes, I get excited just by looking at his back view and I secretly want to hold him tight
He is so so handsome, his sweet heart is also very handsome.
So handsome like this, I am glad that he is my boyfriend

(Ra.D) I love you

(Kelley) I love you

(Ra.D & Kelley) I love you. I don’t think I can live even one day without you.

(Ra.D) So pretty

(Kelley) So handsome

(Ra.D & Kelley) I confess to her/him daily. I don’t think I can live even one day without you.

(Ra.D & Kelley) I don’t think I can live one day without seeing her/him.

(Ra.D) I can`t live without you girl

(Kelley) I can`t live without you boy

(Ra.D & Kelley) I don’t think I can live one day without seeing her/him.

(Kelley) I can`t live without you boy (I can’t live without you…)

(Ra.D) I can`t imagine life without your love

(Ra.D) I love you

(Kelley) I love you

(Ra.D & Kelley) I love you. I don’t think I can live one day without you (I can’t live without you)

(Ra.D) So pretty

(Kelley) So handsome

(Ra.D & Kelley) I confess to her/him daily. I don’t think I can live even one day without you.




so sweet laki bini menyanyi sambil looking into each other eyes. ^___^




*momentum study tak sampai lagi sobs*

smooches~

Wednesday, June 29, 2011

final

block 4 dah habis petang tadi. weeeee. >_< alhamdullilah setahun ni tak penah ponteng kelas walaupun penah sekali terbabas dtg lambat masa kelas anatomy naseb bek lecturer tu baik bagi masuk.

pasal exam block 4, ni kali pertama dlm hidup saya tido pukul 5 pagi seminggu berturut-turut. sebab block ni paling hampeh cara belajar, jadinya study last minute dgn nota berteraburnye lagi, memang terpaksa stay up sampai lebam biji mata. esok pagi g jawab exam dgn mata merah n kepala pening. sungguh tak sihat dan menyeksakan.

sebelum ni exam block2 lain walaupun banyak benda nak baca, tp takdela smpai tido pukul 5 pagi. at least kul 2.30 mcmtu dah lelap. sedih dgn diri sendiri. orang lain makin lama makin bagus, diri sendiri makin lama makin tak berdisiplin mase belajar.

physiology n biochemistry bolehla jawab, anatomy mcm susah sikit dan yg paling dasat tak lain tak bukan dental anatomy. takmau ckp dah psl paper exam. babai.

jadinya lepas ni ada 3 minggu study leave untuk final university exam. kena start susun jadual, kalau tak nnt jd cam zombie lagi. takut sgt bila pk kena baca anatomy n dental anatomy drp block 1. mau botak kepala mase balik malaysia nnt. T__T


tak sabar nak balik Malaysia!

smooches~

Tuesday, June 21, 2011

first year


classes for my first year dentistry course officially finished today! weehoo no more classes but more n more examintaions instead T__T. will turn into a zombie in few weeks to come. maybe i'll go back to Malaysia with a panda eyebag, an unhealthy body bersalutkan lipid sebab makan benda tak sihat sepanjang minggu exam n also a tak betul mind. see, my english broken already, belum start exam lagi tu. sigh. lets do the best! fighting!

musim2 nak exam ni emosi agak tak menentu. kejap happy, happy melampau, sedih, termenung n boleh menangis tiba2. semoga sabar semuanya menghadapi minggu2 akan dtg.


smooches~