Tuesday, July 20, 2010

k and j

hai semua. oleh sebab boring di rumah maka saya dah berjaya habiskan 1 cerita jepun yg dicuri drp hard disk bf serta 1 cerita korea yg distream sehari-harian di youtube dalam masa 4 hari. terima kasih youtube dan hard disk kerana menceriakan hidup saya!

cerita jepun yg saya tengok ialah MY BOSS MY HERO. cerita ini sudah lama diterbitkan, tahun 2006 kot. bf sudah lama mempromote cerita ini kpd saya namun ahhh ego saya mengenepikan semua promotionnya. namun akhirnya saya akur kerana hidup saya sungguh pathetic skrg.

cerita berasaskan hidup seorang yakuza jepun memang menarik. cerita ini mengisahkan seorang yakuza yang dungu dan bodoh sehinggakan 20+5+5+5 pun dy tak tahu nak jawab telah dihantar ke sekolah oleh bapaknya iaitu taiko yakuza Kantou Sharp Fang. namun yakuza ini, sasaki sgtlah handal berlawan sehingga dy digelar tornado(?). dan dy berusia 28 tahun.

bagaimanakah seorang yakuza berumur 28 thn yg ganas, buas, brutal, bodoh melalui alam persekolahan dgn dikelilingi budak-budak jambu? saksikan drama ini skrg!


hai. sayalah sasaki. saya ada dua alam. bukan, saya bukan khunsa.

yang di sebelah kiri adalah gambar sasaki di sekolah, di sebeblah kanan pula adalah sasaki sbgai seorang yakuza yg ganasss.


setiap kali sasaki membuat muka pelik mcm ini untuk mengelakkan dirinya ditanya soalan di dlm kelas, saya gelak mcm org gilak.

pada pendapat saya, cerita ini best dan menarik sebab berjaya membuat saya gelak berdekah-dekah. sumpah lawak weh.

************

cerita korea yg saya tengok pulak adalah PERSONAL TASTE. saya tau saya mmg ketinggalan zaman, semua org pun dah tengok tapi apakan daya, internet rumah saya lembab demmit. sungguh menguji kesabaran ye nak streaming cerita ini, tambah lagi kalau lagi sikit nak habis tiba2 broadband buat hal. FUUUUUUUUU!

baiklah, cerita ini mengisahkan seorg lelaki yang normal nafsunya serta memiliki rupa paras dan bentuk badan yang ehem ehemm telah menyamar sbagai seorang gay demi untuk menyewa bilik di rumah seorg heroin yg dilakonkan oleh son ye jin (saya adalah peminat setia son ye jin yg gorgeous, silalah menonton a moment to remember ya). namun akhirnya mereka jatuh cinta.

seperti biasa, jalan cerita drama bersiri korea agak cliche. mesti ade hero dan heroin yg gojes, kemudian mesti ada watak lelaki dan perempuan sampingan yg akan cuba menghalang percintaan hero dan heroin. cinta tiga segi is a must in korean drama. ditambah lagi dgn konflik dalaman antara keluarga hero dan heroin serta sejarah lampau yang mengguris sanubari.

semua ni wajib ada.

namun, babak2 sweet dan suspens dalam cerita korea membuatkan saya masih mahu menontonnya. babak2 romantiknya sgtlah sweeeeeet dan mampu membuatkan saya berangan-angan serta bermimpi indah. hee.


gambar poster pun dah cukup comel.

episod 14, 15 dan 16 sgt menguji kesabaran ye kerana elemen suspens yang terlbih-lebih serta misunderstanding yg melampau-lampau. rasa macam nak menjerit je kat heroin tu ''WOI HERO TAK BERSALAHLA!"

tapi tak baik kan kalau kita emo depan laptop?


oh ya, fesyen lee min ho yg asyek berseluar senteng dalam cerita ini mengundang byk kontroversi. its a fashion peeps, bukannya sebab dy terlampau tinggi dan seluar tu tak muat. apa tah nama fesyen dy, saya tak ingat. saya rasa okay je. mungkin beliau mahu mempromote kasutnya juga.

suit-suit beliau dlm cerita ini semuanya cantik2 dan kemas2 belaka. lain daripada suit yg org lelaki selalu pakai tu. warna dy pun soft je. mesti mahal dow.

pada pendapat saya, cerita ini pun boleh tahan menariknya. masih kelakar dan romantik, sesuai untuk tatapan mereka yg sedang berkasih-kasihan, tidak dilupa kpd mereka yg single. =P hehe bergurau saje.

itu sahaja.

smooches~

1 comment:

. said...

suka my boss my hero.
lawak.