Wednesday, June 15, 2011

i'm a hungry girl


tengah2 malam lepas lukis 8 slides Dental Histology memang terasa lapar walaupun dah membaham Subway after maghrib td. sebenarnya bosab, tak boleh nak tido. jadi bukak blogspot membebel sorang2. jadinya post ini adalah post random dan merapu.

banyak benda yg jadi dlm minggu ni yang mengubah pandangan saya dalam melihat sesuatu situasi. bila saya diam, maksudnya sama ada saya tgh marah, saya tgh berfikir, saya tgh runsing, saya tgh hafal nota biochem, atau mungkin saya hanya ngada2 takmau cakap dgn sapa2 *dramaqueen*

bila saya marah atau bengang, saya prefer untuk diam sebab kalau saya bukak mulut, saya akan lukakan hati di sekeliling saya even bestfriends saya sendiri. kalau saya marah tp mood saya baik (?) saya akan ringan mulut cerita kat kawan. tapi kalau saya tgh marah tahap nak lempang orang ada baiknya saya menjauhkan diri drp orang lain.

perasaan marah ni susah nak kawal sebab angin amarah ni ditiup oleh syaitan. jadinya kena sentiasa beringat beristighfar byk2 supaya syaitan2 tu lari lintang pukang. tp biasalah, saya manusia biasa yg mudah lupa, bila marah lupa terus kat Allah. terlalu ikutkan kata hati walaupun Allah dah kurniakan kita akal yg waras.

apabila sesuatu yg tak baik terjadi di sekeliling saya, saya hanya mampu melihat sebabnya saya rasa terlalu rendah diri nak amalkan amar makruf nahi mungkar sebab diri sendiri pun banyak dosa dan sgtlah kekurangan. tapi dari sudut positifnya, kita akan cuba ajar diri kita supaya tak ikut benda yg tak baik tu. mungkin ni salah satu cara Allah bagi hidayah kat kita kan.

banyak pulak aku membebel. kejap guna aku, kejap guna saya. dah ngantukla pulak mata.

smooches~

No comments: