Sunday, December 23, 2012

geraham bongsu


Salam hai. saya sedang sengsara kerana kehilangan gigi geraham bongsu saya Jumaat lalu. sengsara sebab sakit, bukan sebab sedih. gigi tu terpaksa cabut sbb cebisan2 makanan tersekat kat situ dan bakteria2 membiak dgn riangnya, memberi saya jangkitan kuman dan menyebabkan pipi saya bengkak besarrrr punya.

masa nak p cabut hati ini agak nebes sbb sebelum ni seumur hidup saya pas baligh (?) saye penah p jumpe dentist 2 kali je tu pun sbb nk buat scaling. ni first time buat invasive procedure (minor surgery) since gigi saya tu terbenam dgn gaya kuak lentang dalam tulang rahang. jadinya kena kopek (?) gusi dulu baru boleh nampak gigi.

masa procedure, mmg tak sakit sbb mulut dh kena bius. tp pressure yg diexert untuk mencungkei gigi tu keluar still takbest dan erghhh tak sukalah. balikbilik happy2 makan aiskrim vanilla stgh jam pastu amek kauuuuuuu sakit gila punya!!! sakit tahap kau takleh nak buat apa2 selain merengek can baby guling2 atas katil  tp takde org nak layan kau. tekap ais kt pipi pun takdak gunanya bagi aku. naseb bek kawan bagi pain killer makan terus 2 biji kepala terus jd high. then tingtong terus.

bangun pagi esok tengok2 semua balik/ p kl tinggai 3 org je bdk bds kat hostel. sedih sedih. mngadu kat bf kata sunyi dan sedih lalu dy offer nk teman. horrayyy! p kl, tp xleh nak mkn sgt since mulut takleh bukak luas2. semua mknn kene dipotong/dicarik kecik2 so that boleh terus telan. terseksaaaa. nak nguap or gelak paling sakit. sobs

sampai skrg mulut still xleh bukak luas2. dh mula risau. efek numbness kat lidah pn still terasa lagi. nk mkn roti terpaksa sumbat through the small opening of my mouth then telan. erghhh so scared, tolongla cepat sembuh. i promise to diligently taking my medicine. T____T

no spirit to face this week.


No comments: