Friday, May 1, 2009

btul cakap tcer ju,Allah pays cash

this happened yesterday, the day we're so excited of heading home.

budak2 perak- me, aien, ika, ping n dawa sungguh teruja menghitung hari untuk pulang ke rumah walopun cuti yang ada tidak seberapa. saye siap buat reminder di henpon lagi walopun sudah konfiden tahu hari khamis akan pulang.

so smlm my class kuar awal around 1.30 sbab ktorg berjaye mghabiskan experiment dalam mase yg cukup pantas dan tangkas. so tidak perlu terkejar-kejar untuk ke T2 menaiki bas kul 3.

jadi kami makan, mandi n solat dengan penuh rilek dan menyanyi-nyanyi lagu 'balek kampong' dengan penuh keriangan.

ping siap sungguh awal.jadi saye suh dy kol cab dulu sementare sye berciap2 dengan elegannya. aien pule sdg bising2 pasal masalah teksi. tp sumenye udah setel.

jadi kami ngan gumbiranye turun ke depan koop utk menanti teksi. seremban sungguh panaslah wey. xtahan. tbe2 ping tanye, 'hangpa dah kol cab blom?'. astaga, kalut2 kami menelepon cab. cian ping ditengking2 oleh makcik operator cab tu.

jadi kami menanti dengan penuh kesabaran dan kepanasan. tetapi di depan pondok guard ade 3 orang lelaki yang tidak kukenali sedang berdiri idly. kami kenal pasti mereka sbg saingan.

so kami pn mengikut jejak lgkah mereka, menunggu cab di dpan pndok guard. but then, diorg lagi advanced. dorg g plak duduk kat tepi longkang tu. huh. sungguh sengit persaingan ini. jam sudah pukul 2.50. hati sudah cuak.

kemudian kelihatan 2 buah teksi datang dari arah yang berlainan. 'teksi kite, teksi kite' kate aien. jadi kami berciap2 untuk menarik beg ke cab itu. malang sungguh nasib. lelaki2 itu menaiki kedue2 cab itu. bile kami tanye dy nak g mane, dy bwat bodo je.

rupe2nye dy save seat blkg tu utk 2 lagi girlpren dy. jadi ade satu lagi tmpat kosong. tp dy tetap bwat bangang n mengelakkan kami. aien sudah mula menyumpah. hati yang panas jadi berapi. saye mencarut di dalam hati.

when satu lagi teksi smpai, pakcik tu xbagi naek 5 org. so ika terpaksa bekorban nek teksi len. kami tiade pilihan. di dalam teksi, ping mengadu kpd pakcik teksi akan masalah kami dengan penuh perasaan.taula kan prangai ping mcmn. jam sudah tepat pukul 3.

apekah malangnye hari itu, seremban yg tak penah jem tbe2 jem yang amat dasat di mane sume kete menyelit mahu meloloskan diri drp jem itu. hati sudah berdegup kencang. jarum jam menunjukkan waktu 3.10. sudah 10 minit lewat.

apabile cab kami menuju ke arah T2, rupenye2 cab yg kat dpan ktorg adlah cab manusia2 selfish td. laa,dorg pn nak g T2, so apelah salahnye tumpangkan ika td.ksian ika. yg beshnye, our cab overtook their cab!!yipee!!

last2nye, ktorg yg smpai dulu. huh, padan muke mereka. n luckily, our bus blom departure lg. n we're anxiously waiting for ika yg xsmpai2 lg. nceb bek ika smpai on time the bus nak departure.

n as our bus started to move, ktorang tgk ke bwh n lihat manusia2 selfish itu masih berdiri menanti bas mereka yg tidak kunjung tiba dengan penuh kerisauan sedangkan kami sudah bersenang lenang duduk dalam aircond.

betul cakap tcer juriah, Allah balas cash.

this tragedy is indeed a profound lesson to me.

smooches~


2 comments:

myrnnss said...

Allah pays them or u guys??

nurulfana said...

them lah.
bcoz dorg kedekut xbg ktorg tumpang teksi.
last2nye dorg yg ketinggalan bas n ktorg smpat nek bas.
=)