Wednesday, December 31, 2008

ape kata2 aluan dlm bhse pnjajah?

tonyte sgt tensen. deadline asgnment abah dah dkat. 2nd jan. so dy mngerah me n my mum to finish up his omwork.

n tonyte's asgnment is : minutes of meeting a.k.a minit mesyuarat.

i dun hav any experience on writing a minit mesyuarat. so my mum will tell me what to write in bm version, n i hav to translate it to english.

mum : pertama skali,kata2 aluan drp pengerusi. ok, translate cpt.
me : mm..kata2 aluan dlm english ape?
mum : mane mak taw, checkla dlm kamus.
me : jap2.

damn. i know the word, tp xsampai ke dlm otak. jenuh pk smpai berkerut2 dahi.tp xle gak. u all pn musti pnah experience moment camni kan?

one more thing,susah ble gune digital dictionary nih. laen yg ak tulis, laen yg kuar.

ayat 1st dah stuck. crap.

amek phone, called zatiey.

me : syg, kata2 aluan dlm english ape?
zati : (dgn pntsnye) acknowledgement!!
me : eh, tu bkn ke mksd dy pghargaan?
zati : btul jgk kan. bkn2. ape ek...

second talian hayat, myra mamai.

myra : halu?
me : halu. weh, ape kate2 aluan dlm english?(pnuh mgharap)
myra : err....er....er......................
me : ape er er?
myra : sat la aku ngah pk..ntah xtawla.

sudahnye bwat ayat bdak tadika.haha. lantaklah. asgnment abah je pun. hoho.

while me n my mum mengerah keringat menyiapkan this work, my dad sdap membute dlm bilik. his snores bole dgr sampai luar. sabo jelah.

emm. tp my heart still dissatisfied selagi blm tau the answer.ape kate2 aluan dlm english?anyone?

smooches~

No comments: