Sunday, July 5, 2009

bebayai

yesterday off to bayai. but this tym the journey took shorter tym xpuas lagi aku nak tido dlm bas.

smpai s.k. serting hulu. okayy semangat dah tapi mulut xberenti yawn.

agak neves nak msuk kelas. okay fine mmgla sume bdk2 kecik tp mcmn kalo dorg baleng telur kat aku kalo dorg xsuke aku? okay fana dah mule prangai lagak wasangka merepek.

first kne ajar bm. tatabahasa plak tu. okay mmg ayat bm aku bombastik, (bombastik ke???) tp tatabahasa bdk darjah 6 pon aku xtau. bile bdk tu tnye mcm2 aku konah sane konah sini nak cover line. okay terase sgt budus di ketika itu. belakon mcm tgh pk pdhal hati cuak nak mampos ye.

after that makan time!! mkn nasi ayam weh. cedap mgalahkan yg ds bwat. ds bwat ayam rentung. aku tmbah 2 kali kot. the boy pon xmkn byk cam aku. huu.

perut da knyang, kne g ajar math plak. naseb bek ingatan maseh okayy. so everything went out smoothly. cume tekak saket perit kering bercakap 2 jam xberenti. ceh fana bajet hebat.

n the kids are super nice to us. abeh satu kelas sume salam cium tgn. baek kan?

my tutee, athirah even cried sbab xnak berpisah ngan i. she even begged me to come nex week. hoho. okayy fana mmg tutor hebat lagi penyayang.

after that g kg bayai. makan lagi kat kenduri. ZOMG gulai lemak dy pedas gileeeee!!!. xthn i.
then menumpang nek moto mak angkat myra&dj g tumpang solat kat umah dy.

after that lepak2 kat umah mak angkat mazni&dayang mkn rambutan+doyan smpai pecah perot. sirius rambutan dy sedap. lekang abeh.

then g kubur. huh?kubur? tak2 g kubur sbab nak g kutip segale rambutan2 yg ade sblom gugur ke tanah. acecey. byk gilelah rambutan. heaven2.

pastu nek kete apetah yg bole berdiri kat blkg tu. wooo. besh gile terase angin sepoi2 bahase menampar2 n membelai2 kulit mukaku. tp rase cam lembu atas trak plak. okayy fana gile merapu sensorg.

then mkn bubur durian ngan roti + cekodok besar panas. wohohohho. my faveret ah. xle lepas even kulit perut dah meregang tahap maksimum. bkn impak maxima okayy??

then bertolak balek, tdo ngan senang hati sbab perut knyang. tp satu bas bau doyan. i dont likeeee.

kesimpulannye, trip to bayai hanye akan menggemokkan anda sebab villagers kat sane sgt suke memanjekan anak2 bandar.

cant wait for nex week trip. mst my tutee rindu i gile2. heeeee~

smooches~


2 comments:

Anonymous said...

sbnrnya cner klau rambutan tu lekang eh?

nurulfana said...

ades
apsal sume org tnye psl lekang ni
lekang ni meaning isi rambutan tu xmelekat kat biji dy
so sng dimkn sbab xdela lekat celah gigi
=)