Wednesday, January 20, 2010

keciwa


sebelum ni setiap kali kawan2 ajak aku derma darah, aku selalu menolak dgn alasan aku masih tidak bersedia. ape yg aku tak bersedia, aku pun tak tau. lainla kalau tak bersedia nak kawen sebab still tak pandai masak pastu takut nak jage baby pastu takut ngan mak mertua yg garang ok merepek.

tapi semalam pintu, tingkap, terowong hati aku dah terbukak nak derma darah. dah semangat bebenor ni. berkobar2 sampai sanggup korbankan tido petang. hanya rakan2 seperjuangan yg rapat tahu betape vitalnya tido petang bagi aku.

sampai kat dewan, first kene timbang berat. berat aku dah turun. HOHO. pastu check jenis darah. dah 20 tahun aku hidup, ni first time aku tau yg aku ni darah AB, macam darah mak. senang kalau eksiden dah nazak nak mampus sape2 pun boleh derma darah kat aku. eunhyuk pun boleh.

tapi bile g kaunter berikutnya doktor cina yg comel itu tanya soalan bermacam2 yg sangat buat i malu2 kucing bila jawab. macam "penah hamil ke?" rase mcm nak je jawab "teringin jugak nak rase pregnant tapi mak saye tak bagi kawen awal." yg paling takleh blah, " anda penah buat sex ngan prostitute??" oh sungguh terhina rasenye.

malangnye, oleh sebab aku baru sembug dari demam n baru je consume paracetamol 2 hari lepas, so aku digagalkan. tapi sebab paling utama ialah sebab aku ade low blood pressure. 90/60 mm Hg. tapi aku mmg dah suspek sebab aku mmg ade penyakit ni sejak azali lagi, aku dapat dari mak aku. terima kasih mak, pasni kak long takyah susah2 g derma darah.

tapi kan ade seorang ni (yes mcdee i'm talking about u) ade high blood pressure macam orang tua. walaupun raut wajahnya mengesahkan kenyataan itu, namun oleh sebab die kawan aku, aku tak percaya semua itu. namun semuanya sudah disahkan. mcdee, terimalah suratan takdir. jangan risau, kasih sayangku padamu tak akan berubah. HAHA.




macam mcdee cakap, nak derma darah ni bukan hati je kene mulia.

smooches~

2 comments:

mcdee said...

sedih kan kena reject...
cm putus chenta~
=(

p/s: ak rse kn doc tu slah measure bp aku, dia nervous time ak kenyit2 mata kt dia hahaha

nurulfana said...

mmg dasar gatal. rumm8 sapa tah ni. =P